Wyspecjalizowana wyszukiwarka PKT.pl pozwala odnaleźć firmy i przedsiębiorstwa według kategorii oraz lokalizacji. Gdy zaczynaliśmy prace nad projektem dla PKT.pl funkcjonowało w oparciu o system roboczo nazwany ROI 1 (Return on Investment). Po analizie potrzeb okazało się, że rozwijanie aktualnego narzędzia z perspektywy technologicznej i kosztowej nie miało sensu.Tak właśnie powstała decyzja o stworzeniu ROI 2 przez nasz zespół.
Migracja oraz napisanie własnego silnika wyszukiwania, agregacji danych i ich prezentowania. Pkt.pl działa w biznesie internetowym. Wspiera swoich klientów w działaniach marketingowych, poprzez zwiększenie ich „widoczności” w sieci. W związku z tym, potrzebne było narzędzie do mierzenia efektywności działań pkt.pl dla swoich klientów. Kolejnym aspektem było bardzo szybkie dostarczanie informacji, które wyliczałyby się na podstawie ogromnych baz danych, importowanych przez spółkę z wielu źródeł. Odpowiednie zrozumienie powiązań, ilość danych do regularnego importowania i poznanie systemów do integracji.
Narzędzie generuje ekrany danych dla konkretnych klientów, rynków i branż. Dzięki efektywnemu przetwarzaniu danych, indeksacji i szeregu rozwiązań optymalizujących skrypty oraz przejrzystej formie ich prezentacji, spółka PKT może skutecznie modyfikować ofertę w sposób zapewniający maksimum satysfakcji klientów.
Narzędzie integruje dane nie tylko z wyszukiwarki pkt.pl ale również statystyki stron www, kampanii PPC, czy Google Analytics. Dlatego też dany sprzedawca może wygenerować spersonalizowany raport i przedstawiać go swojemu klientowi. Dodatkowo wyposażony jest w zestawienia i informacje o branżach i sektorach, dzięki którym może zachęcać nowe firmy do skorzystania z oferty spółki pkt.pl.